Przejdź do nagłówka Przejdź do zawartości Przejdź do stopki

FK14 Polaris

FK14 Polaris to szybki i komfortowy cruiser, który zapewnia pilotowi doskonałe wrażenia podczas lotu. Oprócz nowoczesnego designu Polaris wyróżnia się nie tylko wyjątkowym widokiem panoramicznym z kabiny, ale także niskim zużyciem paliwa.

Sprawdzony w wielu zawodach i wyścigach lotniczych — Polaris jest w stanie pokonać większość konkurentów — niezależnie od tego, czy jest wyposażony w śmigło o zmiennym skoku, czy chowane podwozIe! Duża, jednoczęściowa kabina umożliwia łatwe wejście na pokład. Kabina wykonana jest ze specjalnego pleksi z ochroną UV i zapewnia 360° panoramiczny widok.

Ergonomiczne i regulowane fotele kubełkowe są ukształtowane tak, aby zapewnić komfort w nawet długich podróżach. Kabina pilota jest zaprojektowana tak, aby zapewnić maksymalną przestrzeń i pomieścić bardzo wysokich pilotów. Nowoczesny, elektryczny system klap Fowlera pozwala na wydłużenie powierzchni skrzydeł co umożliwia osiąganie prędkości przelotowych do 250 km/h, przy możliwości operowania z krótszych lotnisk.

 

WYMIARY
ROZPIĘTOŚĆ SKRZYDEŁ 8500 mm
POWIERZCHNIA SKRZYDEŁ 8,65 m2
DŁUGOŚĆ 5,69 m
WYSOKOŚĆ 2,12 m
SZEROKOŚĆ KABINY 1,10 m
MASA
MASA WŁASNA 320 KG
MAX MASA STARTOWA 600 KG
ŁADOWNOŚĆ 280 KG
POJEMNOŚĆ PALIWA 96 L
BAGAŻNIK 25 KG
MAX. DOPUSZCZALNE PRZECIĄŻENIA +4/-2G
OSIĄGI I PRĘDKOŚCI
PRĘDKOŚĆ PRZECIĄGNIĘCIA BEZ KLAP Vs1 94 KM/H
PRĘDKOŚĆ PRZECIĄGNIĘCIA Z PEŁNYMI KLAPAMI Vso 71 KM/H
PRĘDKOŚĆ MANEWROWA Va 188 KM/H
MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ NA KLAPACH Vfe 139 KM/H
PRĘDKOŚĆ NIEPRZEKRACZALNA Vne 270 KM/H
PRĘDKOŚĆ PODRÓŻNA (75% / 5000RPM) 223 KM/H
PRĘDKOŚĆ NAJSZYBSZEGO WZNOSZENIA Vy (KLAPY 0) 148 KM/H
PRĘDKOŚĆ STROMEGO WZNOSZENIA Vx (KLAPY 1) 118 KM/H
ROZBIEG (DO ODERWANIA) 180 M
DŁUGOŚĆ STARTU NA WYSOKOŚĆ 15 m 345 M
DOBIEG 135 M
LĄDOWANIE Z WYSOKOŚCI 15M 355 M

KABINA PILOTA

► Hydrauliczne hamulce tarczowe, 6" koła główne oraz hamulec postojowy
► Regulowane fotele w dwóch płaszczyznach z dwukolorową tapicerką materiałową lub skórzaną
► Regulowana wentylacja kokpitu zarówno dla pilota, jak i pasażera
► Dodatkowa wentylacja kabiny z 2 indywidualnymi nawiewnikami w kokpicie
► Duży bagażnik, kieszenie po obu stronach kokpitu i dodatkowe schowki na bagaż w podłodze kokpitu

SILNIKI oraz ŚMIGŁA

silniki Rotax 912 ULS (100hp) / Rotax 912iS (100hp) / Rotax 915iS/916iS (140/160hp)
3-łopatowe śmigło DUC lub HELIX, nastawne na ziemi
3-łopatowe śmigło E-PROP, nastawne na ziemi
3-łopatowe śmigło E-PROP, nastawne w powietrzu

PŁATOWIEC

► Całkowicie kompozytowy płatowiec z monokokową konstrukcją kadłuba
Trymer elektryczny
Kabina plexi w kolorze niebieskim ze specjalną ochroną UV
► Mechanizm szybkiego odblokowywania skrzydła umożliwiający jego szybkie odłączenie
► Duży zbiornik paliwa w skrzydle (110 l) z zaworami spustowymi
Elektrycznie wysuwane klapy Fowlera
Wiele możliwości personalizacji płatowca

Wiele możliwych konfiguracji płatowca

Dostępny z podwoziem przednim lub w układzie klasycznym. Dostępny również jako unikalny roadster w wersji „Le Mans”