Przejdź do nagłówka Przejdź do zawartości Przejdź do stopki

FK9 Mk VI

FK9 Mk VI to wszechstronny górnopłat świetnie sprawdzający się jako "cruiser" oraz samolot szkolny, zapewniający pilotowi komfortowe i bezpieczne latanie. Jest to w pełni kompozytowa konstrukcja dostępna z podwoziem trój-kołowym lub z podwoziem w układzie klasycznym. 

FK9 oferuje winglety, które obniżają zużycie paliwa, a jednocześnie poprawiają prędkości przeciągnięcia przy powiększonej maksymalnej masie startowej 600kg. 

Zoptymalizowana osłona silnika minimalizuje opór powietrza, zapewniając jednocześnie najwyższą wydajność chłodzenia - co jest ważne w przypadku holowania szybowców.

Nowa wersja MK VI charakteryzuje się znacznie zwiększoną przestrzenią kokpitu, w tym całkowitą szerokością 1,2 m! Dzięki szerokim drzwiom, ergonomicznym siedzeniom i dużemu przedziałowi bagażowemu FK9 został zaprojektowany tak, aby konkurować z większością nowoczesnych górnopłatowych samolotów kompozytowych.

WYMIARY
ROZPIĘTOŚĆ SKRZYDEŁ 9140mm
POWIERZCHNIA SKRZYDEŁ 10,97 m2
DŁUGOŚĆ 6,2 m
WYSOKOŚĆ 2,4 m
SZEROKOŚĆ KABINY 1,2 m
WAGI
WAGA PUSTA 330 KG
MAX MASA STARTOWA 600 KG
ŁADOWNOŚĆ 270 KG
POJEMNOŚĆ PALIWA 60L / 110L
BAGAŻNIK 20 KG / 35 KG
MAX. PRZECIĄŻENIA +4/-2G
OSIĄGI I PRĘDKOŚCI
PRĘDKOŚĆ PRZECIĄGNIĘCIA BEZ KLAP VS1 89 KM/H
PRĘDKOŚĆ PRZECIĄGNIĘCIA Z PEŁNYMI KLAPAMI VS0 74 KM/H
PRĘDKOŚĆ MANEWROWA VA 179 KM/H
MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ NA KLAPACH VFE 130 KM/H
PRĘDKOŚĆ NIEPRZEKRACZALNA VNE 230 KM/H
PRĘDKOŚĆ NAJSZYBSZEGO WZNOSZENIA VY (KLAPY 0) 136 KM/H
PRĘDKOŚĆ STROMEGO WZNOSZENIA VX (KLAPY 1) 102 KM/H
ROZBIEG 153 M
DŁUGOŚĆ STARTU NA WYSOKOŚĆ 15 m 375 M
DOBIEG 155 M
LĄDOWANIE Z WYSOKOŚCI 15M 385 M

KABINA PILOTA

► Hydrauliczne hamulce tarczowe, 6" koła główne oraz hamulec postojowy
► Regulowane fotele w dwóch płaszczyznach z dwukolorową tapicerką materiałową lub skórzaną
► Regulowana wentylacja kokpitu zarówno dla pilota, jak i pasażera
► Dodatkowa wentylacja kabiny z 2 indywidualnymi nawiewnikami w kokpicie
► Duży bagażnik, miękkie kieszenie po obu stronach kokpitu i dodatkowe schowki na bagaż w podłodze             kokpitu (dla wersji z wolantem)
► Sterowanie wolantem lub drążkiem
Integracja z nowoczesną awioniką KANARDIA lub GARMIN
Integracja z systemem autopilot od KANARDIA lub GARMIN

SILNIKI oraz ŚMIGŁA

►  silniki Rotax 912 UL (80hp) /  Rotax 912 ULS (100hp) / Rotax 912iS (100 hp)
►  3-łopatowe śmigło DUC lub HELIX, nastawne na ziemi
  3-łopatowe śmigło E-PROP, nastawne na ziemi
  3-łopatowe śmigło E-PROP, nastawne w powietrzu

PŁATOWIEC

► Całkowicie kompozytowy płatowiec z monokokową konstrukcją kadłuba
Trymer mechaniczny lub elektryczny
Klapy sterowane elektrycznie
► Dodatkowe drzwi dostępu do bagażnika
► Mechanizm szybkiego odblokowywania skrzydła umożliwiający jego szybkie odłączenie
System szybkiego składania skrzydeł (do transportu)
► Duży zbiornik paliwa w skrzydle (110L) z zaworami spustowymi lub zbiorniki w kadłubie (60L)

Wiele możliwych konfiguracji płatowca

Dostępny z podwoziem przednim lub w układzie klasycznym.