FK9 Mk VI
FK9 Mk VI to wszechstronny górnopłat świetnie sprawdzający się jako "cruiser" oraz samolot szkolny, zapewniający pilotowi komfortowe i bezpieczne latanie. Jest to w pełni kompozytowa konstrukcja dostępna z podwoziem trój-kołowym lub z podwoziem w układzie klasycznym.
FK9 oferuje winglety, które obniżają zużycie paliwa, a jednocześnie poprawiają prędkości przeciągnięcia przy powiększonej maksymalnej masie startowej 600kg.
Zoptymalizowana osłona silnika minimalizuje opór powietrza, zapewniając jednocześnie najwyższą wydajność chłodzenia - co jest ważne w przypadku holowania szybowców.
Nowa wersja MK VI charakteryzuje się znacznie zwiększoną przestrzenią kokpitu, w tym całkowitą szerokością 1,2 m! Dzięki szerokim drzwiom, ergonomicznym siedzeniom i dużemu przedziałowi bagażowemu FK9 został zaprojektowany tak, aby konkurować z większością nowoczesnych górnopłatowych samolotów kompozytowych.
WYMIARY | |
ROZPIĘTOŚĆ SKRZYDEŁ | 9140mm |
POWIERZCHNIA SKRZYDEŁ | 10,97 m2 |
DŁUGOŚĆ | 6,2 m |
WYSOKOŚĆ | 2,4 m |
SZEROKOŚĆ KABINY | 1,2 m |
WAGI | |
WAGA PUSTA | 330 KG |
MAX MASA STARTOWA | 600 KG |
ŁADOWNOŚĆ | 270 KG |
POJEMNOŚĆ PALIWA | 60L / 110L |
BAGAŻNIK | 20 KG / 35 KG |
MAX. PRZECIĄŻENIA | +4/-2G |
OSIĄGI I PRĘDKOŚCI | |
PRĘDKOŚĆ PRZECIĄGNIĘCIA BEZ KLAP VS1 | 89 KM/H |
PRĘDKOŚĆ PRZECIĄGNIĘCIA Z PEŁNYMI KLAPAMI VS0 | 74 KM/H |
PRĘDKOŚĆ MANEWROWA VA | 179 KM/H |
MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ NA KLAPACH VFE | 130 KM/H |
PRĘDKOŚĆ NIEPRZEKRACZALNA VNE | 230 KM/H |
PRĘDKOŚĆ NAJSZYBSZEGO WZNOSZENIA VY (KLAPY 0) | 136 KM/H |
PRĘDKOŚĆ STROMEGO WZNOSZENIA VX (KLAPY 1) | 102 KM/H |
ROZBIEG | 153 M |
DŁUGOŚĆ STARTU NA WYSOKOŚĆ 15 m | 375 M |
DOBIEG | 155 M |
LĄDOWANIE Z WYSOKOŚCI 15M | 385 M |
KABINA PILOTA
SILNIKI oraz ŚMIGŁA
PŁATOWIEC
Wiele możliwych konfiguracji płatowca
Dostępny z podwoziem przednim lub w układzie klasycznym.